Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se

Ett forum för Saab 9000 ägare och entusiaster.
Aktuellt datum och tid: ons 18 okt 2017, 17:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 01 okt 2015, 13:26 
Ingen stjärna
Ingen stjärna

Hallå, som mitt namn säger har jag en rostig Saab. Börjar bli dags att fixa det värsta innan vintern och en av rostbubblorna sitter dumt till under kanten på framspoilern.

Jag har läst i haynes och lite på olika forum hur man ska göra men jag är inte helt hundra på det.

Första frågan blir om det är nån idé att ta ner hela stötfångaren eller om man ska nöja sig med spoilern? Det beror på vilket som är lättaste och om det är vanligt med rost som behöver fixas under stötfångaren?
Dock så är det en del att göra på bilen så om det är rost under stötfångaren också så kan det vänta om det är för mycket jobb att skruva bort och dit saker.
Om hela ska ner så följer väl balken med? Blir alltså tungt att sätta tillbaka igen, men å andra sidan så är det färre skruvar. Spoilern är väl bara skruvad i stötfångaren så det borde betyda mindre risk för fastrostade skruvar så det skulle kunna vara det enklaste alternativet.

Andra frågan är hur man ska göra för att ta loss plasten som sitter som ett golv under fronten fastskruvad i stötfångaren, den har tydligen skruvar av plast? Det låter lite konstigt för mig men skruvarna ska tydligen vara nästan omöjliga att få tillbaka igen?.

Förutom det jag undra om skulle jag uppskatta om nån kan beskriva mer ingående hur borttagningen går till :).

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme