Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se

Ett forum för Saab 9000 ägare och entusiaster.
Aktuellt datum och tid: ons 19 jun 2019, 14:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Min första 9000 (A50 1997)
InläggPostat: ons 12 sep 2012, 08:37 
Ingen stjärna
Ingen stjärna
Användarvisningsbild

Hej!

Har smugit här på forumet sedan i våras då jag köpte min första 9k, har läst och frågat lite men inte förrän nu delat med mig av min egen bil. Det finns ju så många fina bilar här så jag ville snygga till den lite först, vill ju inte behöva skämmas för den! ;)

Jag pluggar i Uppsala men kommer från Borlänge, gör allt mekande i föräldrarnas garage så mitt bilfixande blir lite till och från beroende på när jag är hemma. Glömde kameran i garaget när jag flyttade ner men jag ska bjuda på lite bilder från (tyvärr dålig) mobilkameran:

Efter sista meksessionen:
Bild

Det är alltså en scarabégrön A50 från 1997, har rullat ca 24200mil i skrivande stund - köptes vid ca 23500 i Nynäshamn.
Jag är 11:e ägaren, har spårat upp en tidigare ägare på STCS som ägde bilen för drygt 8 år sedan. Första ägaren var en äldre ingenjör, däremellan verkar den passerat ett par bilhandlare, någon familj och ett par 1-2års ägare. Runt år 2002 fick den en 600nm koppling, TD04-turbo och aerostyrbox - kul upptäckt som jag inte visste vid köpet.

Köpte bilen på lite vinst och förlust för 8500kr, skicket var inte 100% - här nedan ser ni bilder som säljaren skickade. Visste att skärmarna gick att byta och att en del småfix behövdes göras men då jag förut haft en 900S -91:a såg jag mest framemot att ha ett nytt projekt att dona med så jag slog till.
BildBildBildBildBildBild