Då jag letade efter en billig pendlarbil så dök det upp en väl använd 9-5 Aero som inte är allt för rostig för en billig peng... Varför inte! så jag slog till på bilen! dessutom obesiktad så det finns lite defekter att göra iordning, kraftigt oljeläckage från motor och växellåda, felkoder i växellådan några av felen!
Bilen är en Midnightblue 9-5 Aero MY2002 som är sparsamt utrustad med standard Aero utrustning samt AS3, skinnklädsel och automat!

Säljarens bild
Efter att ha jobbat som metodingenjör (Skapa förutsättningar och reparationsmetoder för mekaniker "Verkstadslitteratur") under några år då fordonsel är mitt expertområde så varför inte utrusta blien med T,ex orginal Xenonstålkastare med allt vad det innebär, montera nivågivare osv...
Det första som var tvunget att göra för att inte köra sönder bilen! Är att ta ner tråget och göra rent silen som hade koksat igen, sätta dit en ny uppgraderad vevhusventilation och dra runt en ny kamkedja (Sträckaren var ute 18-19mm) för att ens våga starta motorn byta ut alla koksade vacumslangar.

Sedan är det dax, ut med det gamla aluminium looken till panel in med det nya!

Även monterat träknopp.

För att komplettera inredningen så ska de även monteras en trä/ skinnratt!

Jag tänkte dela med mig av mina installationer och metodbeskrivningarna som inte finns i VIS:en för eftermontering av orginalutrustning! Så att fler kan eftermontera orginalutrustning.
Allt för denna gång!