Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se

Ett forum för Saab 9000 ägare och entusiaster.
Aktuellt datum och tid: lör 15 dec 2018, 12:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 24 apr 2016, 16:43 
Ingen stjärna
Ingen stjärna

Hej!

Efter en hel del felsökande hittade jag äntligen vattenläckan. Och det var som många gissat värmepaketet som sprungit läck. Stod 1,5 cm vatten under förar och passagerarsätet. Med detta avhjälpt tänkte jag ge mig på en liten mjukvarupdatering, så jag kopplade in t5 suit jag körde wizarden för att nå ca 200hk. Efter detta tyckte jag mest bilen gick sunkigt. Insåg då att jag behövde en magnetventil för att få någon effekt. Sagt och gjort. Införskaffade och monterade en från skroten. Det var verkligen ett lyft! Nu till problemet. Då det inte finns någon laddtrycksmätare i bilen ser jag ju inte riktigt hur laddtrycket förändras. Men Om jag ger fullgas på 3an eller 4an så jobbar den på upp till ca 3000rpm sen känner man hur den tappar trycket. Detta har jag upplevt på 3an och 4an. Tex om man växlar ner för omkörning. Har googlat runt lite och det verkar kunna vara precis vad som helst. Jag tycker mig inte höra att den spikar vilket verkar vara en trolig kandidat. Annat är tändstift, vakumläcka, luftfilter, di kassett sådant jag stött på vid lite sökande på nättet.

Tacksam för feedback!

Mvh Nisse

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme