Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se

Ett forum för Saab 9000 ägare och entusiaster.
Aktuellt datum och tid: ons 20 sep 2017, 06:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 06 aug 2016, 14:26 
Ingen stjärna
Ingen stjärna

Hej på er!

Jag har haft ett av dessa vanliga problem - tomgång som ibland går väldigt lågt, sedan upp igen, sedan ganska högt, etc.

Tyvärr fattar jag inget av hur man lägger till bilder här i frågan, hade annars tre fina bilder, men bilderna finns här:

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... hEQV9pVFhR

Jag har märkt upp vilka slanger det rör sig om. Jag har inte haft koll på dessa, köpte bilen för drygt ett år seden. Senare tiden har den fått problem med tomgången, och när jag skulle kolla runt i dag hittade jag dessa små slangar helt ruttna, vissa delar var borta, och mitt på långa delen satt den visade komponenten. Det verkar vara så att slangen delar sig ut mot en regulator(?) och den andra delen går till någon komponent nere vid luftfiltret(?). Jag ska se till att byta den nästa vecka, om det går att såga bort diverse rostiga skruv som inte vill lossna, för som jag förstår det så ska jag ta bort ett par bottenplattor av plast vid fronten för att koppla in slangen igen.

Men kan någon härinne berätta lite om vad det är för funktion slangen har, vad det är för komponent, och hur jag enklast tar mig in där den ska kopplas på längst framme og nere i vänster sida vid luftfiltret?

Tacksam för alla goda svar!

Mvh/Anders

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme