Ett ganska enkelt sätt att kolla är genom att kolla på Speedparts hemsida, för de olika saker du frågor. Gjorde det lite snabbt nu..

Och då ser man att bakbromsarna är samma alla årgångar. Från -90 fick även insprutarna samma tjocklek på skivorna fram som turbobilarna. Alltså finns det kanske en liten fördel att hämta där.
Styrväxeln är den samma hos alla årgångar vad jag vet.
Med tiden så blir fjädrarna mjukare, vilket gör att bilen gungar mer, så på det sättet blir det sämre. När det gäller materialutmatning och risk för brott, att byta därför känns onödigt. Men är det så att du känner att den bil gungar ganska mycket, då kanske fjädrarna på CSE:n har gått kortare och är styvare så sätt. Men ska man ändå ge sig på att byta fjädrar så hade jag valt nya. Sen beror du på hur du använder bilen, till vardags på dåliga vägar, eller till lite mer aktiv körning.
_________________
Entusiastbilen:
9000 CD 2.0T -90 I
Projekttråd här på forumetVardagsbilen med vissa projektambitioner:
9000 CSE 2.0T A50 -98 - SÅLD, till förmån för 9-5 Aero Sportcombi -04