Jag hittade en gammal bild från Teknikens Värld som påminde mig om förra sommarens semester.

Jag hade kört från Puttgarden och vi närmade oss Nederländerna, vi båda kände oss hungriga så vi svängde av autobahn för ett matstopp. Efter maten fick min vän ta över ratten och efter en stund slumrade jag till. När jag vaknar upp får jag frågan "Får jag testa att ge full gas och känna hur den går?". Det var inte mig emot, men när vi är en bra bit norr om 200-sträcket kommer nästa fråga: "Vi är fortfarande kvar i Tyskland va?"
Jag tittar ut och ser de snabbt förbisvischande bruna skyltarna "Nej vi har ju åkt över gränsen!" Skulle suttit fint med 120 km/h fortkörning med nederländernas system...
Tycker bilden är lite kul med tanke på att det är nästan en likadan bil. Det var bara en parentes...
Kanske någon av er kan hjälpa mig med mitt retliga problem som kom ett par dagar efter att jag tog ut bilen från vinterförvaringen. Jag har såklart centrallås på bilen men även ett CarGuard 950S larm som styr centrallåset.
Samtidigt som jag larmar bilen skickas det en signal till styrningen av centrallåset att det ska låsas och vise versa när jag larmar av.
Mitt bekymmer är att larmet endast låser bilen, det går inte att låsa upp den med fjärren längre. Larm/larm av fungerar klockrent. Låser jag upp med nyckel så följer samtliga lås med. Har jag förardörren öppen när jag larmar så låses alla lås för att sedan låsas upp igen, precis som det ska vara.
Öppnar jag dosan med reläer för låsning och upplåsning så ser jag att båda reläerna slår. Se nedan bild.
Det klickar även i styrenheten till larmet när jag trycker på fjärrkontrollen.
Jag har testat att kontaktera om skarven mellan styrenheten till larmet och centrallåset utan resultat. Även försökt mäta spänningen utan resultat. Bryter jag kopplingen för upplåsning av centrallåset så reagerar styrenheten genom att inte längre låsa så det finns någon signal i kabeln.
Frustrerad och behöver hjälp att ringa in felet!

Styrning till centrallås, givetvis inte samma som på CS....

Styrenhet till larmet